Friday, September 5, 2008

Puasa; Satu Pintu Hikmat

Fasting.. Opening the door to a deeper, more intimate, more powerful relationship with God





Begitulah tajuk satu buku yang aku terjumpa di Borders The Curve masa appointment aku bersama Faris kat kawasan tu. Lepas temujanji kami di satu syarikat kat The Curve, depa nak buat bayaran zakat staf through potongan gaji, kami pun singgah sat Borders. Belek punya belek buku-buku kat situ, terjumpalah buku ini. Aku pun minta Faris snap guna kamera handphone dia..


Entah tetiba aku tertarik dengan judul buku tu, padahal waktu tu bukannya pada bulan Ramadhan kami pergi pada 9 Mei 2008. Itu namanya perancangan Allah. Rupanya imej tu nak dipakai dalam blog aku dalam bulan puasa ni..

Di sini bukan aku nak promote buku ni, mengulas, mengupas, mengomen apatah lagi mengenalkan penulisnya yang seorang pastor di California. Aku pun tak selak apa isi kandungannya. Cuma aku tertarik dengan caption dia.. `Fasting.. Opening the door to a deeper, more intimate, more powerful relationship with God'.

Allah dah mensyariatkan ibadah puasa untuk hamba-hambaNya yang mengandungi pelbagai hikmah. Baik hikmah untuk jasad mahupun roh orang yang berpuasa. Physical & spiritual. Marilah kita bersama-sama menghayati ibadah agung ini, satu pintu untuk perhubungan yang lebih berkuasa, intim dan mendalam dengan Tuhan..

No comments:

Post a Comment