Thursday, September 4, 2008

Ahlan Wasahlan!

Alhamdulillah.. Akhirnya terupload juga posting aku buat julung-julung kalinya di alam maya ini..Memang ketinggalan betul aku dalam dunia post-mengepos ni, seingatnya pertama kali aku menceburi alam maya ni masa zaman sekolah tak silap aku, emel aku register dekat Hotmail. Zaman tu Hotmail memang tiada tandingan la..Aku pun dah tak ingat address emel tu.

Lepas tu dah masuk U baru mula menceburi dunia laman web, kebetulan pula lecturer En.Khalil bagi assignment suruh buat web-site, kumpulan kami pun bersengkang mata le menyiapkan laman web tu. Akhirnya dengan segala kecanggihan, semangat yang meluap-luap dan kecetekan ilmu pada waktu itu maka tersiaplah website kami dengan menggunakan teknologi html dari MS-Publisher, upload ke FortuneCity. Entah apa alamatnya, aku dah lupa..

Kemudian dari hari ke hari, zaman dah berubah dunia makin maju! Aku dah tak terfollow perubahan dunia IT yang saban hari makin canggih, memening kepala, complicated, sophisticated, dengan gadgetnya, blognya, e-itu, e-ini dan macam-macam lah..

Then rasanya dua tahun lepas aku ada register buat personal web ala-ala nak buat macam blog la guna Google Page, tapi dek kalut memanjang tak termaintain lah web tu..

Banyak faktor yang membuatkan aku bersungguh nak jadi blogger akhirnya..(ceh baru 1 post) Selain dari minat aku yang suka nak menulis, kat opis aku pun ada seorang sahabat ni, Rie namanya tapi lebih dikenali dengan Jas, dia ni memang sungguh rajin, komited, bersungguh untuk menulis. Seminggu pasti ada 1-2 coretan dari Jas ni, tapi dia hantar melalui e-mel yang hanya dapat dibaca oleh warga kerja opis kami. Aku dah lama suruh dia buat blog, agar madh'unya lebih meluas, tapi dia fokus. Tetap fokus hanya untuk edaran dalaman sahaja..
Selain dari awek aku yang bersungguh suruh aku buka blog, kawan-kawan aku pun dah ramai ada blog sendiri, yang latest aku terjumpa Pudin / Pak Din dalam Friendster, dia ni kawan sekolah rendah dari Islah dulu, kami still kontek tapi gitu-gitu je la, at last jadi teman maya juga akhirnya..Tapi dia memang otai la dalam alam siber ni.

No comments:

Post a Comment