Monday, January 4, 2010

Masa sedang bergerak sebenarnya..

Wah.. Sudah lama tidak aku tidak mencoret di sini. Sudah lama barangkali hampir setahun. Alasan aku, lebih banyak bercerita di laman sosial Facebook yang baru dikenali sepanjang tempoh itu, selain alasan sibuk dan sibuk. Hebat betul penangan media baru ini, yang sangat baru bagi aku ini ya..

Banyak cerita-ceriti tahun 2009 yang ditinggalkan penuh dengan suka dan duka. Aku pun sudah lupa cerita-ceritanya terutama yang berlangsung pada awal-awal tahun lalu. Lebih gemar fikiranku berkerja untuk mengingati peristiwa yang masih segar dan indah-indah belaka.

Hmm.. Bagiku kemenangan pasukan bolasepak Malaysia pada Sukan Sea di Laos yang lalu adalah sesuatu yang manis dan segar untuk dikenang. Kemudian beralih pula ke persembahan kreatif dan bertenaga watak penghuni Pandora dalam filem Avatar di panggung Alamanda kepada Gema Zafana di Istana Budaya.

Melangkah masuk tahun 2010 ini dihidangkan dengan satu acahan yang boleh menggegarkan. Entah tak semena-mena berminat pula satu golongan gereja hendak berkongsi nama Allah. Apa yang pasti, kita boleh mendoakan bukan setakat mereka malah seluruh jagat alam ini, hidup aman damai dengan berkongsi alam dan berkongsi fahaman dan amalan dengan menSATUkan Allah yang SATU.

Tahun 2010 ini aku berdoa dan berharap moga kita diberkati dan dirahmatiNya pada setiap helaan nafas seusai bangun dari tidur sehingga tidur semula. Azam? Aku cuba belajar untuk menanam azam secara realistik dan menunaikannya. Ia memerlukan skill yang tinggi, bagi aku.

No comments:

Post a Comment