Thursday, December 18, 2008

Game Islami di PS3

Buat sesuatu mesti bertujuan. Tidak ada orang yang membuat sesuatu perkara tanpa tujuan hatta orang duduk termenung pun ada tujuannya. Cubalah tanya tujuannya.

Dalam penghasilan produk-produk seni, lebihlah lagi maksud dan mesej yang ingin diselitkan. Orang menulis puisi, mengarah filem, melukis lukisan atau mengeluar drama, semuanya mempunyai tujuan yang besar. Iaitu mesej yang dibawa secara tersurat mahupun tersirat.

Umat Islam sebenarnya mempunyai obligasi yang besar untuk menggunakan medium-medium tadi membawa dakwah Islamiyyah, menceritakan keindahan Islam, gaya hidup Islam mahupun menangkis serangan `membunuh' Islam.

Alhamdulillah, walaupun kecil dan sedikit (pada pengetahuan aku) sudah ada rakan-rakan kita di seluruh jagat membawa mesej-mesej Islami untuk kegunaan seluruh jagat juga.

Tetapi teringin juga aku melihat ada karyawan kita yang menghasilkan permainan video Islami (bagaimana ya?) di PS3 yang sekurang-sekurangnya dapat melawan balik propaganda secikai ini.

Terima kasih kepada emak & bapak aku yang menghantar aku belajar di universiti berteknologi, sekurangnya aku ambil endah juga tentang teknologi ini..




Ada sesiapa berminat?

No comments:

Post a Comment